Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Temmuz 2018 Cuma

FASULYE DİBLESİ


Yaz geldi nihayet ( pek hissedilmesede), çeşit çeşit sebzelerin ve meyvelerin zamanı geldi. Pazar tezgahları renk renk oldu, bende tam bir sebzeci olarak çok mutluyum. En sevdiğim sebzelerden olan taze fasulyeden bir tarif ekleyeyim dedim.
Fasulye Diblesi Giresun'a ait bir yemekdir. Kendim halamdan öğrenmiştim. Her yaz fasulyeler çıktığında bol bol yaparım. Daha renkli görünmesini isterseniz minik mink küp şeklinde doğranmış havuç veya patates ilave edebilirsiniz. Birde kara lahana diblesi var onuda çok seviyorum, ama pek onu yapamıyorum. Bir gün güzel yapan birisine denk gelirsem sizlerle tarifini paylaşmak isterim.
Gelelim fasulyenin faydalarına......
FASULYE
Taze fasulyenin, vücudun çalışmasını, gelişmesini ve tamirini sağladığını vurgulayan uzmanlar, genç-ihtiyar herkese tavsiye ediyor. Uzmanlar, taze fasulyenin, pankreas bezesini, böbrekleri, karaciğeri ve kalbi kuvvetlendirdiğini, albümin ve şekerde de çok fayda verdiğini bildiriyor.
Arkadaşlar lütfen yorumlarınızı eksik etmeyin, yorumlar geldikce daha mutlu oluyorum ve gayrete geliyorum.....

3 kişilik
Malzemesi
yarım kilo taze fasulye
2 kuru soğan
yarım su bardağı pirinç
yarım çay bardağı sıvıyağ
yarım çay bardağı su
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
1 tatlı kaşığı tuz

1. Taze fasulyeler temizlenip minik minik doğranır ve bol suda bir kaç kez yıkanıp, süzülür. Pirinçleride bol suda yıkayıp süzün. Fasulyenin yarısını teflon tencereye konulur, üzerine pirinçler ilave edilir. Kalan fasul­yelerde pirinçlerin üzerine konulur.
2. Kuru soğanları yemeklik olarak minik minik doğranır ve fasulyelerin üzerine koyulur, sıvıyağı, tuzu, yarım çay bardağı suyu ve kırmızı toz biberi üzerine gezdirilir ve kısık ateşte kendi buharında pişmeye bırakılır. Fasulyeler yumşayınca karıştırılır. Pirinçlerde yumşayınca pilav gibi demlenmeye bırakılır. Sıcak yada ılık olarak servis edilir. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: