Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Ağustos 2010 Pazar

EV LAHMACUNU



6 kişilik
Malzemesi:
2 ekmek hamuru
250 gr kıyma
2 domates
4 sivribiber
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı su
2 soğan
1.5 çay bardağı sıvıyağ
Biraz un
Tuz, karabiber

1. Tezgahın üzerini unlayın. Ekmek hamurlarını küçük bezelere ayırıp tabak büyüklüğünde, lahmacun hamuru inceliğinde açın. Teflon tavada biraz yağ ısıtıp hazırladığınız hamurları iki taraflı olarak pişirin.

2. Sivribiberleri temizleyip doğrayın. Domatesleri soyup küçük küçük doğrayın. Kalan yağı tavada kızdırın. Soğanları kıyıp yağda pembeleştirin. Sivribiberleri ve kıymayı ekleyin, suyunu salıp çekinceye kadar kavurun.

3. Domates, bir kaşık suyla eritilmiş salça, tuz ve karabiber ilave edin. Koyulaşınca ateşten alın. Hazırladığınız kıymalı harcı lahmacun hamurlarının üzerine eşit olarak paylaştırıp yayın. Önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırına 3-4 dakika pişirip sıcak olarak servis yapın.

7 yorum:

nestug dedi ki...

Hayırlı Ramazanlar
Kolay ve pratik bir tarif.Kızım istediğinde hemen yapabilirim artık.
sevgiler

evatolyesi dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor. Anlatımınızdan kolaymış gibi geliyor insana. Tabi denemek lazım.
Ellerinize sağlık:)

Tarif Bahçesi dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşlar...

Tuba dedi ki...

Nesrin'cim, nasilsin canim? Lahmacunlar nefis gorunuyor, yanina bir ayranla da ne iyi giderdi simdi. Hafta sonu ben de yapayim bari. Ozendirdin beni valla. Cok sevgilerimi gonderiyorum canim. Hayirli Ramazanlar...

dokuzuncubulut dedi ki...

Kolaycacık bir tarif olmuş... Mis gibi malzemeyle evde yapılmış lahmacunun da tadı bir başka olur.
Ellerinize sağlık, sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

nesrincim ne pratik ellerine sağlık canım benim öptüm sevgiler

MERHABA dedi ki...

öncelikle teşekkür ederim ,sizinde Ramazanınız mübarek olsun.Lahmacun harika görünüyor ne zamandır yapmayı düşünüyordum özellikle kızım çok seviyor ellerinize sağlık.