Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Haziran 2020 Cumartesi

PRATIK TIRAMISU


Hazır arşiv resimlerine başlamışken, gelsin bir eski tarif, 2007'de Kaş'da yapmıştım:

Tatilde yine boş duramadım, uzun zamandan beri denemek istediğim tiramisu tarifini nihayet deneyebildim. Hazır deniz manzarası varken bu fırsatı kaçırmayayım dedim ve manzaralı tiramisu yaptım. Gerçekten çok pratik bir tarifmiş, hemde çok lezzetli. Gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim.

Malzemesi
1 hazır kakaolu pandispanya
1 su bardağı sıcak su
2 çorba kaşığı nescafe
2 çorba kaşığı tozşeker
2 tatlı kaşığı türk kahvesi

Krema
4 su bardağı süt
1 yumurta
1 paket labne peyniri
1 su bardağı un
1 su bardağı tozşeker

1. Süt, un, yumurta ve tozşekeri tencerede karıştırıp kısık ateşe alıp karıştıra karıştıra pişirin. 10 dk soğutun. Bu arada sıcak suya nescafe ve 2 çorba kaşığı tozşeker ilave edip karıştırın. Bu kahve ile pandispanyanın her iki katını ıslatın. Krema soğunca labne peynirini ekleyin ve karıştırarak iyice yedirin.

2. Kremanın yarısını servis tabağındaki pandispanyanın üzerine kalın bir şekilde sürün. Diğer pandispanya katınıda yerleştirip kalan krema ile pastanın heryerini iyice kaplayın. Buzdolapta 2 saat bekletikten sonra üzerine 2 tatlı kaşığı türk kahvesini süzgeç yardımı ile serpin.
Tiramisu servise hazır.... Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: